Chili con carne

Blev en chili con carne ida. Jag måste erkänna att jag avskydde detta när jag var liten. Jag letade verkligen efter smaken på bönorna då, vilket jag idag inte direkt lägger någon vidare smakdyngd på. Men till en enkel chili behövs detta:

400 g köttfärs
1 burk krossade tomater
1 burk vita bönor i tomatsås
2 vitlöksklyftor
1 stor paprika
1 stro gul lök
1 chilifrukt
2 tsk paprikapulver
1 tsk chilipulver
1 tsk spiskummin
1/2 dl chilisås
salt och peppar

Stek färsen i smör eller olja. Hacka gul lök och fräs tillsammans med färsen.
Dela paprikan, dela chilin på mitten och hacka och häll i färsen. Häll i krossade tomater, chilisås, vitlök och kryddor. Häll i bönorna och smaka av med salt och peppar
Serveras med ris.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0