Köttfärssås

Idag blev det nästan en lika smidig middag som igår. Köttfärssås är väl en av få rätter alla klarar av. Sen går den att göra på otroligt många vis. Min favorit är när man har lite rivna morötter tillsammans med en lite gräddigare variant, men det tror jag inte min sambo håller med mig om.
Idag fick det bli en lchf köttfärsår (extra fet) men extra god ;)


4oo gr nötfärs
1 gul lök
2,5 dl grädde
400 g krossade tomater
salt o peppar
oergano
kalvfond
soja
2 vitlöksklyftor



Bryn köttfärs o lite matfett. hacka och fräs löken tillsammans med färsen.
mixa krossade tomater med en stavmixer och häll ner. rör ner grädden och smaka av med kryddorna.
Stänk även i lite soja för färgen skull.

Till mig gjorde jag en omelett med 2 ägg och 2 msk grädde.




Riven parmesanost är alltid ett måste till denna rätt



Enkelt och klart! 1 orginalportion med spaghetti och 1 lchf med omelett.
Givetvis lite sallad till det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0