Mjölkfri biffstroganoff

Usch va jobbigt med alla allergier jag har. Är både gluten, laktos och mjölkproteinintolerant..
Därför har min mat börjar bli lite enformig och rätt tråkig. Jag ska försöka bättra mig och komma med lite alternativ. Min sambo är ju varken laktos eller gluten så han får riktig mat med grädde och pasta. Han ska inte behöva lida för mina allergier.

Jag gjorde en biffstroganoff idag och gjorde såhär

400 g lövbiff
250 g champinjoner
frysta grönsaker (sommarblandning)
1 dl sojagrädde
200 g krossade tomater
salt, peppar och lite mjölkfri köttfond.

Jag togg upp hälften av maten och blanda i riktig grädde, creme fraiche och krossade tomater tillsammans med kryddor och fond. Grönsakerna är inte direkt förknippat med biffstroganoff, men det blir lite matigare för min del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0