Pannkakor + crepes

Fick bli en lunch i form av pannkakor idag. Jag försöker undvika mjöl som jag sagt tidigare och ska egentligen inte äta pannkakor. Men ibland får man gå utanför linjerna. Gjorde en champinjonröra för att jag skulle bli lite mättare på en pannkaka.
Till den använde jag

1/4 philadelphia ask
1 burk champinjoner
salt och peppar

Rör ihop och smaka av med kryddorna. Tillsätt ev lite persilija för extra smak.

Pannkaksrecept (klassisk)

2 1/2 mjöl
6 dl mjölk
3 ägg
1/2 tsk salt
2 msk smör
+ smör till stekpannan
ev vaniljsocker ( ej till crepes med matig fyllning)

Kör 3 dl mjölk med all mjöl med mixerstav tills smeten är slät. kläck i 1 ägg i taget och mixa. tillsätt salt och mjölk och kör med mixen tills smeten känns jämn och fin. Låt smeten stå minst 30 minuter innan stekning.

Sen är det bara att steka på :)

crepsen gör du superlätt.
lägg fyllningen och rulla ihop. Strö över lite ost eller hyvla över lite ost och skicka in i ugnen på 175 graders värme tills osten ser fin ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0